راز باور - مشاوره کنکور تجربی

راز باور - مشاوره کنکور تجربی - 73

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
vero چیست؟ شبکه اجتماعی vero جایگزین احتمالی اینستاگرام
vero چیست؟ شبکه اجتماعی vero جایگزین احتمالی اینستاگرام
چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم؟
چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم؟
ساعت مطالعه ام بسیار پایین هست، باید چه کاری انجام بدم؟
ساعت مطالعه ام بسیار پایین هست، باید چه کاری انجام بدم؟
درس زیست شناسی رو برای کنکور چطوری بخونم؟
درس زیست شناسی رو برای کنکور چطوری بخونم؟
معرفی رشته های پردرآمد علوم تجربی
معرفی رشته های پردرآمد علوم تجربی
چگونه میتوانیم رتبه ی برتر کنکور سراسری شویم ؟
چگونه میتوانیم رتبه ی برتر کنکور سراسری شویم ؟
چگونه از لاغری نجات پیدا کنیم
چگونه از لاغری نجات پیدا کنیم
تبلیغات شما تبلیغات شما

آخرین ارسالی های انجمن

براي تحليل صرفي فعل به موارد زير اشاره مي كنيم.

۱- زمان (نوع) فعل [ ماضي ، مضارع ، امر]

۲- صيغه ي فعل [غايب ، مخاطب ، متكلم]

۳- ثلاثي مجرد و مزيد و رباعي مجرد و مزيد

٤- معرب و مبني [ از ميان فعلها فقط فعل مضارع معرب است . غير از صيغه هايي كه نون جمع مؤنث داشته باشد و يا نون تأكيد مستقيماً به آنها وصل شده باشد]

٥- لازم ومتعدّي [فعل لازم به مفعول به نيز ندارد ولي فعل متعدي نياز دارد]

٦- معلوم و مجهول

٧- صحيح ومعتل

 

چند نكته :

١- فعل لازم هميشه معلوم است.

٢- فعلهاي به كار رفته در بابهاي «افعال ، تفعيل ، مفاعلة و استفعال» غالباً متعدي هستند)

٣- فعلهاي به كار رفته در بابهاي « تفعّل ، تفاعل و افتعال» غالباً لازمند .

٤- فعلهاي باب «انفعال» هميشه لازم است.

  • تاریخ : پنجشنبه 21 خرداد 1394
  • بازدید : 839 views
  • نظرات : 0 نظر

التحلیل الصرفی که به آن تجزیه نیزگفته می شود عبارت است از بررسی یک کلمه جدای ازنقشی که درعبارت دارد ،به عبارت دیگرمی توان گفت تحلیل صرفی مشخصات فردی کلمه است.برای تحلیل صرفی ابتدا باید نوع کلمه رامشخص کرد.اقسام کلمه عبارت است از: اسم ، فعل، حرف .

اسم : کلمه ای دارای معنی مستقل است ولی زمان ندارد. مانند کتاب، علیّ ،مدرسة، الذی، أنت،هؤلاء،جلوس و......

علامت های مخصوص به اسم: ال : الکتاب، الرجل......، تنوین: کتابٌ ،رجلاً، بیتٍ ، مجروربودن : فی بیتِ علیٍّ، منادی بودن: یاحمید ، یاقدسُ، مسند الیه بودن : أنتَ مجتهدٌ .( أنتَ، مسندالیه)، مضاف بودن: باب الصفِّ .

 

فعل: کلمه ای است که دارای معنی مستقل همراه زمان معین است.«کَتَبَ» نوشت ، انجام فعل درزمان گذشته .«یکتبُ» می نویسد ، انجام فعل درزمان حال وآینده .«أُکْتُبْ» بنویس ،انجام فعل درزمان آینده .

علامت های مختص به فعل: وجود «قد، سَ ، سوف،لَمْ » قبل ازکلمه، وجود «تاء ساکن» درآخرکلمه : إستخرجتْ، نهضتْ....، وجود ضمیرهای رفع متحرک درآخرکلمه « نَ ، تَ، تُما،تُم ، تِ ، تُنَّ...، وجود ضمیر« یاء مخاطبة» درکلمه « تکتبینَ ، أکتُبی»، وجود « نون تأکید» درآخرکلمه « ینصُرَنْ، ینصُرَنَّ».

 

حرف: کلمه ای است که معنی مستقل ندارد. مانند :فی ، مِنْ ،لا، إنَّ ، و.......

  • تاریخ : پنجشنبه 21 خرداد 1394
  • بازدید : 1135 views
  • نظرات : 0 نظر

اقسام لام در زبان عربي

 

 

اقسام لام در زبان عربي :

 

1- لام إبتدا : همان حرف إبتدا است که فقط در ابتدای کلام می آید تا بعد از خود را تأکید کند موارد آن عبارت است از :

الف هرگاه مبتدا پیش از خبر بیاید مانند:( لأنتم أشدُ رهبةً )

ب- خبر پیش از مبتدا آمده باشد :( لعالمٌ علیٌّ )

2- لام إستغاثة :در إستغاثه غالباً مستغاثٌ به با( لََ )مفتوح ومستغاث له یا لأجله با(لِ) مجرور به کار می رود مانند :( یا لَرجال الأمن لِلحریقِ)

 

(لَ) حرف استغاثه للمستغاث به، عامل جرّ، مبنی علی الفتح

(لِ) حرف استغاثه للمستغاث له، عامل جرّ، مبنی علی الکسر

 

3- لام تأکید : این لام برای تأکید نفی پیش از خود می آید وبه آن حرف جحد نیز گفته اندو به شرطی عمل می کند که پیش از آن کان منفی (ماکان،لم یکن و...) بیاید.

مانند: ( ماکان اللهُ لِیظلم العبیدَ، لم یکن اللهُ لِیغفرَ لَهم) که لام تأکید با فعل مضارع پس از خود جارّ ومجرور خواهد بود.

4-لام تعلیل : همان لام ناصبه است که در حقیقت بعد از آن (أن) مقدر است و علت وقوع فعل را می رساندمانند :( أُدرس لِتنجحَ) أی لِنجاحکَ.

 

5- لام أمر :برای ساختن فعل أمر از صیغه های غائب ومتکلم وتمام صیغه های فعل مجهول(غائب،مخاطب ،متکلم) از لام أمر استفاده می شود مانند:

 ( لِِیکتب، لِیکتبوا،لِنکتب        لِیُکتَبوا، لِتُکتَب)  

 

*حرکت لام أمر کسره ولی جایز است بعد از ( واو،ثُمّ،فاء و...)ساکن شود .مانند:  (فلیُنصف الأبریاءُ)

 

6- لام موطئة للقسم :هرگاه جواب قسم با (لام وإن شرطی ) ویا (لام وقد )بیاید مانند:

(لَئن شکرتم لَأزیدنّکم )-(لقد قام علیّ)که در این صورت لام موطئة للقسم گفته می شود زیرا جواب را برای قسم خوردن آماده می کند.

 

7-لام جرّ: اسم ظاهر وضمیر را مجرور می کند مانند: ( لَکَ الحمد)(وُضع للنّاسِ)

لام جردر معاني زير استعمال مي شود:

 الف -  إختصاص: (المالُ لزيدٍ )

ب- تعليل: (ضربتُه للتأديبِ )

ج - زائده : (ردف لكم  )النمل /72

د- به معني« عن» درصورتي كه با ماده ي قول همراه باشد :  (و قال الذين كفروا للذين امنوا لو كان خيرا ما سبقونا اليه )  أحقاف/6

 و- به معني «واو» در قسم براي تعجب : (لله لا يوخر الاجل  )             

 

بقیه در ادامه ی مطلب

  • تاریخ : پنجشنبه 21 خرداد 1394
  • موضوع :
  • بازدید : 1025 views
  • نظرات : 0 نظر

احمد شوقی در سال ۱۸۶۸ در زمان خدیو اسماعیل در یک خانواده که پدر کرد و مادر ترک و جده پدری و جده مادری یونانی بود , متولد شد .

شوقی چهار ساله بود که به مدرسه ابتدایی رفت و سپس به دوره آمادگی وارد شد هنوز به پانزده سالگی نرسیده بود که تحصیلات خود را در دوره ابتدائی و متوسطه به پایان رساند و با وجود کمی سن به مدرسه حقوق و سپس به مدرسه ترجمه رفت و از آنجا دانشنامه هم گرفت . آن گاه به سال ۱۸۸۷ برای ادامه تحصیل به خرج خدیو توفیق , پسر اسماعیل , راهی فرانسه شد و دو سال در مونپلید به آموختن حقوق پرداخت و در اثناء آن از انگلستان هم دیدار کرد .سپس برای بهبودی بیماری که بدان دچار شده بود به الجزایر رفت و یک ماه ونیم در آنجا درنگ کرد سپس به فرانسه بازگشت و حقوق را به پایان رساند و در سال ۱۸۹۱ پس از آنکه در بین راه سری هم به آستانه زد , به مصر باز گشت . شوقی با دختر یکی از توانگران مصر ازدواج کرد و از او صاحب یک دختر شد که او را امینه نامید و همچنین دو پسر به نامهای علی و حسین .

عباس پاشا , پادشاه مصر و فرزند خدیو توفیق در سال ۱۹۱۵ به خاطر ارتباطش با ترکها از مقام خود خلع شد و حسین کامل جای او راگرفت . او شوقی را از نظر انداخت وانگلستان تصمیم گرفت او را که شاعر عباس بود به مالت تبعید کند . عده ای واسطه شدند در نتیجه به او این امکان داده شد که خود تبعید گاهش را در مکانی خارج ا زمصر تعیین کند شوقی نیز به سبب علاقه ای که به اسپانیا داشت شهر بارسلون را برگزید . زیرا خاطره امجاد عرب را در یاد او زنده می کرد . او در آنجا در برج عاجی که خود را محبوس کرده بود چشم به رهایی خویش در اشتیاق وطنش می سوخت تا آن گاه که جنگ جهانی اول پایان یافت .شوقی به مصر باز گشت اما عقاید سیاسی او دگرگون شده بود . قصر سلطنتی را ترک گفت و پیوند های خود را با آن برید , درخانه اش نشست و به اداره املاک خاص خود پرداخت . تابستانها سفری به ترکیه یا ییلاقهای اروپایی می کرد ولی از سال ۱۹۲۵ تنها کوهپایه های لبنان را اختیار می کرد . شوقی ساعاتی را که در خانه بود به نظم شعر می پرداخت . او در عین حال از دیگر بلاد عربی غافل نبود و درباره آنها نیز قصایدی سرود این بود که آوازه اشتهارش همه جا را فرا گرفت و همه سرزمین های عربی با او به عنوان امیر الشعراء بیعت کردند . این عنوان در سال ۱۹۲۷ در جشن بزرگی که در اپرای سلطنتی برگزار گردید به او عطا شد .از این تاریخ شوقی همه وقت خود را صرف سرودن شعر کرد ولی به نوعی خاص در چهار سال آخر عمر خود به نوشتن یا سرودن نمایشنامه ها کرد تا آن گاه در سیزدهم تشرین (اول فوریه ) سال ۱۹۳۲ در حالی که از جاه و ثروت عظیمی برخوردار بود, جهان را بدرود گفت "

 

شوقی همواره پدر نمایشنامه منظوم عربی است زیرا او نخستین کسی بود که شعر را از بند های گرانش آزاد کرد و در خدمت تئاتر جدید در آ ورد .او شاعری است نابغه و بی مانند . ولی دریغا به سبب اینکه خود را از قیود کهن رها نساخته بود از همه این مواهب نتوانست استفاده کند . از آشکارترین مظاهر نبوغ او, خیال گسترده بال و آزاد و تصویر گری مبتکرانه او بود او گاه جهانی معانی را به جهانی حرکت و همین طور حیات را در یک کلمه در پیش چشم خواننده خود می گستراند . اما چنانکه باید به تهذیب این نبوغ نپرداخت و آن را با فرهنگی عمیق استوار نساخت از این رو گاه دچار لغزشهای لغوی و شعری شده است .

 

شوقی اگر شاعر جهان نیست , شاعر مشرق زمین است او از بزرگترین ارکان نهضتی است که شعر عربی را به سوی ارزشهای جاودانه سوق داده است .

 

از آثار شوقی می توان ، دیوان شوقیات – در جهار جلد بزرگ ، شش نمایشنامه که در سالهای ۱۹۲۹ تا ۱۹۳۲ سروده شده است مثل : مصرحیه کلیوپاترا – مجنون و لیلی – قمبیز – علی بیک کبیر – عنتره و کمدی است هدی (هدی خانم )

و از آثار به نثر او : مقالات اجتماعی – اسواق الذهب و امیره اندلس و رمانهای عذارء الهند و ورقه الاس را نام برد .

 

تاریخ ادبیات زبان عربی ،حنا الفاخوری، ترجمه عبدالحمید آیتی، ص 690 تا ص 726

 

  • تاریخ : چهارشنبه 20 خرداد 1394
  • موضوع :
  • بازدید : 941 views
  • نظرات : 0 نظر

آموزش قواعد نحو ها در عربی به شعر-مناجات النحوییّن

مناجات النحوییّن

 

 

بارالها هرچند درضمیرشان ما نیست که با این صدای نکره با توسخن بگوییم ولی یا رب ما را به بالاترین مقام اولیائت منصوب بفرما.

خدایا ! ما همه اهل حرفیم ، مارا اهل فعل قرار بده واز زنگارکینه وعداوت منفصل بفرما. اراده ما را استوار بگردان تا اعمال ما مشتق ازافعالی باشد که رضایت تو را در تقدیر دارند.

خدایا ! افعال قلوب جامد ما را از افعال ناقصه گناهمان تمییز بفرما .

ای خدا ! ما که محلی از اعراب تقرّ ب تو نداریم خودت شر نواسخ شیطانی از سر ما رفع نما .ما را از صفات مشبهه به شیطان حفظ بفرما وصیغه مبالغه دوستی رابین ما وخودت قرار بده .ظروف ما را از عوامل معنوی سرشار بگردان . مارادر افعال مقاربه به تو بسیار دوریم به لطف افعال رجایت ما را مشمول ملحقین به جنّـت خود قرار بده .

خدایا ! بین جمله شرط و جزای آن گناهکار مانده ایم و از اعراب نظرت افتاده ایم به حق موصولات میان ما وخودت لفظـاً ومحلاً ارتباط قرار بده . ای منادای من ! از این همه نعمت که به ما داده ای باز برسر مادیات به تنازع وارد وبه آن مشغول شده ایم مارا در جهت شناخت درست حقیقت که از آن مجهول گشته ایم به فضل رحمت خوبش بر ما معلوم بگردان .

خدایا ! تو مجرد از هر گونه نواقص وما گرفتار هر گونه زوائد ، ما را مبرا بگردان . خدایا ! ما عبد و منسوب به تو هستیم لطفی نما واز مصغرات دنیوی مارا دور نگه دار . خدایا ! فاعل هر چیز تویی وما بقی مفعول تو پس عنایت به مفعول را مقدم بر فاعلیت خویش نگردان .

یا رب ! آنچه لازم است به درک آن رهنمون ساز واز تعدیات هوی وهوس زمان حال ، آینده ما را نیک ومطمئن بگردان . خدایا ! اعمال ما را عطف به مغفرت خود قرار ده . خدایا !  ما را از فهرست نزدیکان ویژه خود ملغی ومستثنی نفرما .

خدایا ! درک حقایق عالم هستی رابرای ما غیر منصرف قرار نده . بار خدایا ! صاحب حال حقیقی تویی به نیکوترین حال ما را محشور بگردان. ( یا أرحم الراحمین وآجود الأجودین )

علی احمدی – دبیر عربی دبیرستان خاتم الأنبیاء هنگویه   

  • تاریخ : چهارشنبه 20 خرداد 1394
  • موضوع :
  • بازدید : 1125 views
  • نظرات : 0 نظر

دوران طلایی تابستان

 

چه قدر عنوان این پستم شبیه به مقاله های مشاوره ای قلم چی شده است!اما واقعن هم همین طور است این دوران دوران طلایی تابستان است!

به نظرم تابستان مستقیم آدم را یاد صدای خنده های بلند می اندازد یاد بستنی با طعم شاه توت یاد یخ در بهشت پرتقالی یاد دریا یاد نسیم خنک یاد تفریح یاد شادی یاد رهایی و این اواخر هم که دبیرستانی شدیم یاد کتاب تابستانی!

تابستان برای همه طلایی است چه برای بچه ها چه بزرگ تر ها چه کنکوری ها!

آخر آدم وقت کارهایی را پیدا می کند که هیچ وقت یا کم تر موقعیتش را داشته!البته اگر واقعن دلش بخواهد کاری انجام دهد.....

  • تاریخ : سه شنبه 19 خرداد 1394
  • موضوع :
  • بازدید : 959 views
  • نظرات : 0 نظر

پرداخت حق بیمه سربازی حداکثر در ۱۲ قسط

خبر آنلاین : سیروس نصیری در این خصوص گفت: به استناد قانون اصلاح تبصره ماده ۱۴ قانون کار و الحاق یک تبصره به آن مصوب ۳۰/۱/۸۳ و قانون استفساریه قانون مذکور مصوب ۲۸/۳/۸۵ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی مربوطه مصوب ۸/۴/۸۴ هیئت‌ وزیران، احتساب مدت خدمت نظام وظیفه و حضور داوطلبانه در جبهه تمامی مشمولین قانون تأمین‌اجتماعی با دارا بودن شرایط مقرر قانونی امکان‌پذیر است. وی افزود: احتساب سوابق موردنظر منوط به بیمه‌پردازی در زمان ارائه تقاضا و داشتن ۲ سال سابقه حق‌بیمه نزد سازمان و همچنین پرداخت حق‌بیمه متعلقه طبق ضوابط مقرر در ماده ۳ آیین‌نامه اجرایی مذکور به نسبت هفت‌سی‌ام سهم بیمه‌شده و بیست‌وسه سی‌ام سهم دولت است. نصیری ادامه داد: مهلت پرداخت حق‌بیمه درصورت پرداخت یک‌جا، حداکثر تا پایان ماه بعد از تسلیم اعلامیه بدهی است. وی تصریح کرد: بیمه‌شده درصورت عدم توانایی پرداخت یک جای حق‌بیمه متعلقه می‌تواند در مهلت مذکور نسبت به ارائه درخواست تقسیط بدهی اقدام کند که در این حالت واحد اجرایی باتوجه به میزان بدهی و سایر ملاحظات، حق‌بیمه متعلقه را حداکثر در ۱۲ قسط ماهانه تقسیط خواهد کرد. مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی خاطرنشان کرد: در هرحال پذیرش سوابق موردنظر و بهره‌مندی از مزایای قانونی آن نزد سازمان تأمین‌اجتماعی منوط به پرداخت کامل حق‌بیمه در مهلت‌ های تعیین شده خواهد بود. در غیر این صورت احتساب سوابق مذکور براساس تقاضای مجدد و تجدید محاسبه حق‌بیمه با رعایت ضوابط مربوطه میسر است.

  • تاریخ : سه شنبه 19 خرداد 1394
  • موضوع :
  • بازدید : 1081 views
  • نظرات : 0 نظر

سربازان فوق‌لیسانس و بالاتر در ناجا حکم اشتغال می‌گیرند

خبرگزاری تسنیم : به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، سردار محمدتقی عصار صبح امروز در نشست خبری خود که به منظور تشریح برنامه‌های هفتمین جشنواره جوان سرباز (حضرت علی اکبر) برگزار شد اظهار داشت: هفتمین جشنواره حضرت علی اکبر و جوان سرباز شنبه ۹ خرداد ماه در استادیوم آزادی به میزبانی نیروی انتظامی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این جشنواره که با حضور سربازان ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع، ستاد کل نیروهای مسلح برگزار می‌شود با هدف تجلیل از مقام سربازان که پایه اصلی امنیت کشور هستند برگزار خواهد شد.
عصار با بیان اینکه در این جشنواره بیش از ۱۵ هزار نفر سرباز در ۱۰ محور سرباز ، دفاع، امنیت و اقتدار،‌ سرباز، اقتدار و ایثارگری، سرباز و وظیفه‌شناسی، سرباز و امور فرهنگی – هنری، سرباز دینداری و بصیرت، سرباز خلاقیت و فناوری، سرباز ، ورزش و تربیت بدنی، سرباز نظم و امنیت اجتماعی، سرباز مسئولیت و خانواده و سرباز سازندگی و تفکر بسیجی به رقابت پرداختند گفت: پس از برگزاری اولین بخش از این جشنواره ۶۰۰ نفر برگزیده در سطح استان‌های کشور وارد آزمون مرحله بعد شدند و پس از آن با پشت سرگذاشتن یک مرحله نهایی، ۳۶ نفر به عنوان برگزیدگان اصلی این جشنواره انتخاب شدند.
حداکثر مسافت محل خدمت سربازان ناجا تا محل سکونت ۳۰۰ کیلومتر
معاون نیروی انسانی نیروی انتظامی با بیان اینکه نیروی انتظامی به منظور ارتقاء بهره‌وری و افزایش خوشایندسازی فضای سربازی اقدامات گسترده‌ای را انجام داده است افزود: یکی از برنامه‌های نیروی انتظامی برای سربازان وظیفه خود، اجرای طرح آمایش سرزمینی سربازان است و امروز شاهد هستیم که تمامی سربازان نیروی انتظامی حداکثر تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری محل زندگی خود خدمت می‌کنند.
وی ادامه داد: اولویت محل اعزام سربازان وظیفه در نیروی انتظامی استان‌های محل سکوت آنهاست و در صورت عدم وجود ظرفیت لازم در این استان، سربازان به استان‌های مجاور محل زندگی خود و تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری اعزام می‌شوند.
حرفه‌آموزی به سربازان ناجا/مجهز شدن پاسگاه‌های کشور به تجهیزات ورزشی
عصار گفت: علاوه بر این موارد مهارت‌آموزی به سربازان وظیفه یکی دیگر از برنامه‌ریزی‌های نیروی انتظامی برای سربازان وظیفه مشغول به خدمت در این نیروست و در این میان آموزش‌های مکانیکی، رانندگی و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای از جمله آموزش‌هایی است که در دوره خدمت سربازی به سربازان نیروی انتظامی ارائه می‌شود.
معاون نیروی انسانی نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به برنامه‌های نیروی انتظامی برای بهره‌مندی سربازان از تجهیزات ورزشی خاطر نشان کرد: امروز عمده کلانتری‌ها و پاسگاه‌های کشور دارای تجهیزات ورزشی هستند تا سربازان و پرسنل نیروی انتظامی بتوانند در محیط مطلوبی انجام وظیفه کنند.
سربازان فوق‌لیسانس در ناجا حکم اشتغال می‌گیرند
وی با اشاره به جایگاه ویژه سربازان در نیروی انتظامی گفت: گرچه در دهه‌های پیشین سربازان به کارهای تخصصی و حرفه‌ای گماشته نمی‌شدند و از بهره‌وری پایینی برخوردار بودند ولی امروز سربازان در نیروی انتظامی از مقام بالایی برخوردارند و مفید فایده هستند.
عصار ادامه داد: در نیروی انتظامی برای اولین بار سربازان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر همچون سربازهای عمومی دیده نمی‌شوند و مانند نیروهای رسمی شاغل در نیروی انتظامی حکم اشتغال دریافت می‌کنند و متناسب با مدرک تحصیلی خود در سمت‌های اجرایی استقرار می‌یابند.
کسر خدمت یک ماهه برای سربازان ساعی
معاون نیروی انسانی نیروی انتظامی در ادامه این نشست با اشاره به برگزاری مسابقات و جشنواره‌های مختلف به منظور انگیزه‌بخشی به سربازان نیروی انتظامی در طول سال اظهار داشت: به عنوان مثال یکی از برنامه‌های نیروی انتظامی شناسایی سربازان ساعی و کوشای این نیروست و هر ساله بیش از ۳ هزار سرباز به عنوان سربازان ساعی نیروی انتظامی شناسایی شده و از آنها تقدیر می‌شود؛ این در حالی است که برگزیدگان آنها نیز با کسر خدمت یک ماهه، تشویق می‌شوند.
جانفشانی ۸ هزار سرباز شهید و ۹ هزار جانباز سرباز در نیروی انتظامی
عصار با اشاره به جانفشانی‌های سرابازان وظیفه در نیروی انتظامی گفت: یکی از مشخصه‌های نیروی انتظامی استفاده از سربازان وظیفه در قالب ماموریت‌های پلیسی است و آمار شهدای نیروی انتظامی و سهم بالای سربازان از این میان، نشاندهنده این موضوع است. از این رو نیروی انتظامی با قدردانی از مقام شامخ شهیدان و جانبازان پلیس، برای سربازان شهید و جانبازان سرباز نیز همچون شهدا و جانبازان کادری این نیرو امتیازات خاصی را در نظر گرفته و خانواده آنها نیز همچون پرسنل نیروی انتظامی مستمری‌بگیران این نیرو می‌شوند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون حدود ۸ هزار سرباز شهید و ۹ هزار جانباز سرباز در نیروی انتظامی جانفشانی کرده‌اند و این در حالیست که کشور ما از امنیت بسیار خوبی برخوردار است و با توجه به گستردگی مرزهای کشور و تهدیدات پیرامونی، این میزان تلفات پلیس از بسیاری از کشورهای دنیا کمتر است.

  • تاریخ : سه شنبه 19 خرداد 1394
  • موضوع :
  • بازدید : 941 views
  • نظرات : 0 نظر

درخواست آهنگ مجاز

آهنگ مورد نیاز خود را درخواست کنید.

تبلیغات بنری
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما
آمار سایت
  • تعداد مطالب 586
  • تعداد دیدگاه ها 32
  • تعداد کاربران انلاین 4
  • تعداد اعضای سایت 768
  • بازدید امروز 253
  • بازدید دیروز 1,726
  • بازدید کل 1,985,651
کدهای اختصاصی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی شما

محل تبلیغات متنی

aftabiran
تبلیغات متنی شما

محل تبلیغات متنی شما

aftabiran